JSEM SPARTA

Více než hokej, více než jen hra, která končí s uplynutím hrací doby. Mezi hokejovým klubem a jeho fanoušky existují silné vztahy. Právě ty zachycuje nová kampaň hokejové Sparty. „Jsem střela i terč. Jsem únik i zteč. Jsem Sparta,“ říká v ní například hokejový útočník Tomáš Netík.

„Kampaň se soustředí na širokou komunitu Sparty a jejím cílem je poukázat na všechno, co znamená být součástí hokejového klubu,“ říká Petr Bříza, generální manažer HC Sparta Praha. „Proto nepřekvapí, že v rámci kampaně nepracujeme jen s hráči, kteří jsou vidět ze všech nejvíc. Sparta, to jsou i naši zaměstnanci, generace fanoušků, naše široké okolí. Sparta nepatří nám, je především našich fanoušků.“

Unikátní kampaň poukazuje na to, že pro fanoušky HC Sparta Praha znamená jít na hokej více „než si jen zakřičet“. Sparťanští fanoušci se vyznačují radostí, pocitem sounáležitosti a obrovskou důvěrou, kterou vkládají do svých hráčů.

Psaní textů

O kampani

V českém prostřední zcela unikátní koncept připravila společnost Mather Sport, která je součástí skupiny Mather a věnuje se sportovnímu marketingu. „Kampaň, kterou připravoval především Petr Lešek, mluví jazykem srdce a poukazuje na silné emoce, jež hokejový klub a jeho fanoušky propojují,“ popisuje Division Manager agentury Phillip Parun. „Cílem kampaně je nejen vyvolat větší zájem o Spartu u fanoušků i partnerů, ale také posílit vazbu na klub a vzbudit hrdost, že mohou být jeho součástí.“

Námětu se držel i známý fotograf Jiří Turek, již od počátku nadšený pro tuto kampaň. „Byl jsem zvědavý a těšil se, jak se bude pracovat s tak různorodou skupinou lidi. jak se bude dát propojit hráče, zaměstnance, vedení a především fanoušky Sparty, jaké emoce přinesou na focení… A výsledek předčil všechna očekávání – sparťanský duch ze všech přímo sálal,“ pochvaloval si spolupráci Jiří Turek.

O kreativní koncept se postaral Jiří Langpaul, Creative Director skupiny Mather, ve spolupráci s Petrem Voborským. „Sparta byla vždy o lidech a jejich nasazení, které klubu věnovali. A právě jejich oddanost se stala ústřední myšlenkou pro naši novou kampaň,“ říká Jiří Langpaul. „Osobní zpovědi všech účinkujících se skládají do jedné myšlenky: Jsme to my, kdo tvoří Spartu a jsme na ni hrdí. Já jsem Sparta, my jsme Sparta.“

Příprava a průběh focení kampaně

Dodatečné informace:

Jiří Turek je jedním z nejuznávanějších fotografů v České Republice. Známý především díky svým portrétovým fotografiím, Jiří Turek pracoval s celebritami jako Lucianem Pavarotim, Lou Reedem nebo Stingem. Začínal, jako fotograf pro MF Dnes a během své kariéry zachytil hledáčkem fotoaparátu konflikty v Bosně, Chorvatsku a Gruzii. Od roku 1998 pracuje samostatně a fotografuje pro módní a lifestylové časopisy (Elle, Maxim). Jeho díla byla vystavena v prestižní Leica Gallery v New Yorku. Práce Jiřího Turka získaly několik cen, např. Czech Press Photo – 1. místo v kategorii móda a umění (1998, 1999) a Louskáček (2007).

Komunikační skupinu Mather tvoří Mather Communications, Mather Public Relations, Mather Activation, Mather Advertures, Mather RMG (dříve RMG Connect) a Mather Sport, které poskytují reklamní a marketingové služby nejen na českém trhu. Skupina Mather poskytuje ucelenou nabídku reklamních a marketingových služeb a umožňuje tak klientům efektivně a flexibilně řídit a uskutečňovat jejich komunikační aktivity.

Společnost NETSTARS, která je tvůrcem microsite jsemsparta.cz, se specializuje především na dodávky webových a grafikých řešení malým a středním podnikům. Díky osobnímu a aktivnímu přístupu pomáhá svým klientům úspěšně rozvíjet nejen oblasti webových stránek a webových řešení, ale i kreativní grafiky.

Rozhovor s Jiřím Turkem

Jirko, když Vám Mather Sport představil koncept kampaně pro hokejovou Spartu, co jste si o ní pomyslel?
„Že to je konečně kampaň, která má nápad! A to nejen ideový, ale také vizuální a nedrží se při zdi. Věděl jsem, že ji chci fotit – už proto, že tady byl prostor ukázat člověka, jeho sílu a emoce, což se v reklamě často nestává.“

Fotil jste někdy profesionální sportovce a jaká byla spolupráce s našimi hráči?
„Ano, fotil – portréty už dělám dlouhou řadu let. Spolupráce s hokejisty Sparty byla výborná, jsou to profesionálové a přistupovali k fotografování velmi zodpovědně. Bylo vidět, že do fotek dávají skutečné emoce.“

Jak jste vnímal jednotlivé hráče a jejich výrazy ve spojení se Spartou?
„Hráči byli příjemní, někteří čekali na focení docela dlouho, ale před objektivem zase byli profíci. Dalo se z nich dostat, co jsem chtěl, a přitom velmi jednoduše. Jsou to skutečné osobnosti.“

Která fotka byla největší výzva? Nebo to byla celá kampaň?
„Samozřejmě celá kampaň, protože měla sice poměrně přesné zadání, ale přitom docela velkou volnost v provedení. Přece jen zachycovat emoce sportovců a lidí, kteří nejsou zvyklí se fotografovat, je vždycky velká sázka. U hráčů a fanoušků jsem věděl, že emoce mají a jsem rád, že se je podařilo dostat ven i na fotku dědečka s vnoučkem. U dětí je totiž vždycky otázka, jak se jim bude chtít.“

Jaký text byste měl u své fotografie v kampani?
„Jsem nápad a řemeslo. Jsem Turek.“

Jak se těšíte jako porotce na hodnocení motivů z dílny fanoušků na webu jsemsparta.cz?
„Těším se, protože mě vždy překvapí, jaké mají fanoušci a jiné lidé, neprofesionálové, nápady.“